Pilny komunikat dla mieszkańców Krakowa
Co musisz wiedzieć?
- Ruch samochodowy na moście Grunwaldzkim zostanie przywrócony 28 listopada, ale chodnik kluczowy dla rowerzystów pozostanie zamknięty do lutego 2026 r.
- Nadal obowiązuje czasowa organizacja ruchu, obejmująca zwężenia i odcinki współdzielone z pieszymi.
- Remont obejmuje kluczowe elementy konstrukcyjne i potrwa jeszcze wiele miesięcy — część prac pod mostem aż do wiosny 2025 r.
- Inwestycja kosztuje 15,5 mln zł .
- Most i tak czeka rozbiórka w 2038 roku, a w jego miejscu powstanie nowa przeprawa z pełnowymiarową infrastrukturą rowerową i pieszą.
Samochody wracają, ale kluczowy chodnik nadal w remoncie
Tramwaje korzystają z mostu już od 31 października, lecz sytuacja pieszych i rowerzystów pozostaje trudna. Według Zarządu Dróg Miasta Krakowa, chodnik po północnej stronie — strategiczny dla ruchu rowerowego — będzie wyłączony aż do 26 lutego 2026 r..
Oznacza to, że rowerzyści nadal będą zdani na prowizoryczne rozwiązania i czasową organizację ruchu, a przejazd przez most będzie wymagał wzmożonej uwagi, szczególnie na odcinkach wspólnych z pieszymi i w punktach zwężeń.
Remont trwa mimo otwarcia jezdni
Powrót aut nie oznacza końca modernizacji. Wykonawca prowadzi prace przy:
- chodnikach i barierach,
- elementach konstrukcyjnych,
- instalacjach pod mostem (roboty te potrwają do wiosny 2025 r.).
Utrudnienia pozostaną więc stałym elementem codzienności użytkowników tej przeprawy co najmniej przez kilka kolejnych miesięcy.
Co obejmuje modernizacja?
Remont mostu, rozpoczęty w maju, to szeroki zakres działań:
- wymiana nawierzchni jezdni,
- modernizacja torowiska tramwajowego,
- naprawa płyty nośnej,
- przebudowa ciepłociągu.
Całość to inwestycja warta 15,5 mln zł, realizowana przez konsorcjum ZUE i Intop Tarnobrzeg.
Most, który zniknie
Paradoksalnie obecna konstrukcja mostu nie jest traktowana jako obiekt docelowy. ZDMK potwierdza, że w 2038 roku planowana jest rozbiórka i budowa zupełnie nowego mostu, dostosowanego do współczesnych potrzeb:
- pełnej integracji ruchu samochodowego, tramwajowego, pieszego i rowerowego,
- szerszych tras rowerowych,
- większej przepustowości i nośności.
Do tego czasu kierowcy, piesi i rowerzyści będą korzystać z obecnej infrastruktury, licząc na zakończenie zimowego etapu prac i stopniowe przywrócenie wygodnego przejazdu rowerowego.




