PKP Intercity wydało komunikat
Co musisz wiedzieć?
- PKP Intercity nie planuje podwyżek cen biletów wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2025/2026, który zacznie obowiązywać 14 grudnia.
- Decyzje cenowe spółki poprzedzają szczegółowe analizy rynku, frekwencji i zachowań pasażerów.
- W latach 2023 i 2024 ceny biletów utrzymano dzięki dodatkowym rekompensatom z budżetu państwa w ramach umowy PSC.
- PKP Intercity chce zwiększyć liczbę pasażerów z 78,5 mln do 88 mln, a do 2030 roku do 110 mln.
PKP Intercity: brak podwyżek cen biletów przy nowym rozkładzie jazdy
PKP Intercity poinformowało, że wraz z wejściem w życie nowego rozkładu jazdy 2025/2026 nie planuje podwyżki cen biletów. Nowy rozkład wejdzie w życie 14 grudnia. Biuro prasowe przewoźnika podkreśliło, że decyzje dotyczące cen poprzedzane są szczegółowymi analizami rynku, frekwencji i zachowań pasażerów.
Spółka przekazała: "Obecnie spółka nie przewiduje podwyżek cen biletów wraz z wejściem w życie rozkładu jazdy 2025/2026. O wszelkich zmianach w ofertach lub cenach będziemy informować z odpowiednim wyprzedzeniem".
PKP Intercity wskazuje, że na bieżąco analizuje sytuację rynkową i wyniki sprzedaży. Pod uwagę brane są m.in. segmentacja pasażerów, obłożenie na poszczególnych trasach, sezonowość, czasy przejazdu, komfort podróży, a także warunki konkurencyjne i zakres prowadzonych prac modernizacyjnych na liniach kolejowych. Spółka analizuje również podaż miejsc oraz zmieniającą się frekwencję w konkretnych pociągach.
Jak podkreśla przewoźnik, jego rolą jest oferowanie "właściwego produktu we właściwym czasie i w odpowiedniej cenie".
Nieudana podwyżka z 2023 roku
Ostatnia próba podwyższenia cen biletów przez PKP Intercity miała miejsce w styczniu 2023 roku. Wówczas ceny bazowe biletów jednorazowych w pociągach Pendolino wzrosły średnio o 17,8 proc., w pociągach EIC o 17,4 proc., a w pociągach TLK/IC średnio o 11,8 proc. Zapowiadane podwyżki uzasadniono wówczas wzrostem cen energii elektrycznej.
Spółka wycofała się jednak z tej decyzji na początku lutego 2023 roku. PKP Intercity wyjaśniło, że powrót do poprzednich cen był możliwy dzięki dodatkowym działaniom optymalizacyjnym oraz zwiększeniu rekompensaty w ramach umowy dotyczącej świadczenia usług publicznych (PSC, z ang. Public Service Contract).
Ówczesny minister infrastruktury Andrzej Adamczyk informował, że w 2023 roku PKP Intercity w ramach umowy PSC otrzyma 1 mld 290 mln zł, a dodatkowo 575 mln zł z budżetu państwa.
- Długie przerwy w dostawie prądu. Ważny komunikat dla mieszkańców Wielkopolski
- KRUS wydał komunikat dla rolników
- Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy
- Niepokojące informacje z granicy. Komunikat Straży Granicznej
- Mamy wyrok sądu ws. znaku graficznego „Solidarność”! Piotr Duda: To niepodważalne potwierdzenie naszych praw
- Trzeci stopień alarmowy. PKP Intercity wydaje pilny komunikat
- Droższy prąd od nowego roku. Polacy zapłacą więcej
- Ważny komunikat dla mieszkańców Gdańska
- Europa leci do Waszyngtonu. Merz, Macron i Meloni odbędą rozmowę z Trumpem
- Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa
- Komunikat dla mieszkańców woj. podkarpackiego
PKP Intercity: rosnąca liczba pasażerów i plany do 2030 roku
PKP Intercity jest największym międzyregionalnym operatorem kolejowym w Polsce. Zapewnia komunikację pomiędzy dużymi miastami oraz popularnymi ośrodkami turystycznymi w kraju, a także umożliwia podróżowanie po Europie. Według danych spółki, pociągi PKP Intercity przewiozły w ubiegłym roku 78,5 mln pasażerów.
Szacunki przewoźnika zakładają, że w bieżącym roku liczba przewiezionych pasażerów wzrośnie do 88 mln. Do 2030 roku PKP Intercity planuje zwiększyć liczbę pasażerów do 110 mln. Spółka wiąże te cele z dalszym rozwojem oferty, poprawą komfortu podróży oraz utrzymaniem konkurencyjnych cen biletów, wspieranych przez długoterminową umowę PSC.




