W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem, nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 


 

POLECANE
Otwarte i tolerancyjne Niemcy to mit tylko u nas
Otwarte i tolerancyjne Niemcy to mit

Niemcy od dawna nie są już takim krajem, za jaki się podają. Nowe dane zza Odry pokazują bowiem, że w Niemczech jest coraz więcej przemocy wobec gejów, kobiet i Żydów. Gdyby takie statystyki wychodziły z Polski, Unia Europejska już dawno lamentowałaby nad bezpieczeństwem w naszym kraju. Jak jednak poradzą sobie z tymi problemami Niemcy?

Zasłynął skokiem ze stratosfery. Tragiczny wypadek austriackiego sportowca Wiadomości
Zasłynął skokiem ze stratosfery. Tragiczny wypadek austriackiego sportowca

Z Włoch napływają dramatyczne informacje. Podczas lotu motoparalotnią nad Porto Sant’Elpidio Felix Baumgartner, austriacki sportowiec, stracił kontrolę nad maszyną, prawdopodobnie w wyniku nagłego pogorszenia stanu zdrowia, i rozbił się w basenie należącym do hotelowego kompleksu.

Niemcy spadły z pozycji lidera. Imigranci szturmują inny kraj UE pilne
Niemcy spadły z pozycji lidera. Imigranci szturmują inny kraj UE

Przez ostatnie dziesięć lat Niemcy były głównym kierunkiem dla osób ubiegających się o azyl i przybywających do Europy spoza UE. Obecnie jednak sytuacja uległa zmianie i na czele tego zestawienia pojawił się nowy kraj.

Ogromna większość Polaków chce kupować polską żywność. Wyniki sondażu Wiadomości
Ogromna większość Polaków chce kupować polską żywność. Wyniki sondażu

Blisko 80 proc. Polaków deklaruje, że przy wyborze produktów spożywczych stara się sięgać po żywność krajową, a 67 proc. uważa ją za lepszą jakościowo od zagranicznej – wynika z najnowszego raportu CBOS. Tylko 17 proc. ankietowanych wskazuje, że cena jest dla nich kluczowym kryterium podczas zakupów.

Niemieckie czołgi mają ruszyć na podbój świata tylko u nas
Niemieckie czołgi mają ruszyć na podbój świata

Armin Papperger, prezes niemieckiego koncernu zbrojeniowego Rheinmetall AG, w rozmowie z gazetą die Welt mówił o dynamicznym rozwoju niemieckiej branży zbrojeniowej, nowych zamówieniach i planach ekspansji na rynek amerykański.

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży Wiadomości
W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.

Szef węgierskiego MSZ o odwołaniu polskiego ambasadora: Obecny rząd Polski jest za wojną, my za pokojem polityka
Szef węgierskiego MSZ o odwołaniu polskiego ambasadora: "Obecny rząd Polski jest za wojną, my za pokojem"

– Choć między naszymi krajami zdarzają się spory polityczne, Węgry wciąż mają istotny interes w utrzymywaniu dobrych relacji z Polską. Wydaje się jednak, że obecne władze w Warszawie tego nie podzielają – stwierdził w czwartek minister spraw zagranicznych Węgier Péter Szijjártó.

Rewolucja w Wlk. Brytanii. 16-latkowie pójdą do urn? Wiadomości
Rewolucja w Wlk. Brytanii. 16-latkowie pójdą do urn?

Wicepremier Wielkiej Brytanii Angela Rayner zapowiedziała, że rząd podejmuje kroki mające na celu zwiększenie uczestnictwa obywateli w życiu publicznym. „Chcemy, aby więcej osób mogło aktywnie włączać się w brytyjską demokrację” – podkreśliła. Jednym z kluczowych elementów nowego projektu jest obniżenie wieku wyborczego z 18 do 16 lat na terenie całego kraju.

Rzecznik Instytutu Pileckiego odwołany z ostatniej chwili
Rzecznik Instytutu Pileckiego odwołany

Dziś od rana w mediach pojawiały się nieoficjalne informacje, że rzecznik Instytutu Pileckiego, Jan Gebert, ma zostać odwołany ze stanowiska. Decyzja ta miała być m.in. reakcją na skandal, jaki wywołały wpisy na profilu Instytutu na platformie X, wybielające płk. Maksymiliana Schnepfa, biorącego czynny udział w Obławie Augustowskiej. Wieczorem na stronie Instytutu Pileckiego jako rzecznik figurowała już Luiza Jurgiel-Żyła.

Drożdże z genem niesporczaka wróciły z kosmosu. Polski eksperyment może pomóc podbić Marsa Wiadomości
Drożdże z genem niesporczaka wróciły z kosmosu. Polski eksperyment może pomóc podbić Marsa

Jak drożdże wzbogacone białkiem niesporczaka radzą sobie z mikrograwitacją i promieniowaniem jonizującym w przestrzeni kosmicznej - dzięki misji Sławosza Uznańskiego-Wiśniewskiego sprawdzają to naukowcy ze Szczecina, Poznania i Katowic. Pojemnik z drożdżami wrócił z orbity i jest już w Polsce.

REKLAMA

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

W Zakopanem pojawił się billboard reklamujący biuro podróży ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, skierowany wyłącznie do arabskich turystów – bez polskiego tłumaczenia. Firma wzbudza kontrowersje, ponieważ w swojej ofercie ma wycieczki m.in. do Rosji.
Zakopane W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży
Zakopane / screen YT, X

Co musisz wiedzieć:

  • Billboard z reklamą arabskiego biura podróży Hejozati pojawił się przy wjeździe do Zakopanego.
  • W Zakopanem pojawiają się arabscy touroperatorzy i lokalne partnerstwa biznesowe.
  • Język arabski widoczny jest już nie tylko na billboardach, ale też w komunikatach zakopiańskiej policji.

 

 

Reklama została ustawiona przy jednej z dróg wjazdowych do miasta. Na plakacie widnieje logo z wizerunkiem szejka Zajida ibn Sultana Al Nahajjana, pierwszego prezydenta ZEA, symbol biura podróży Hejozati z Dubaju.

 

W Zakopanem pojawił się billboard po arabsku. To promocja dubajskiego biura podróży

Na billboardzie umieszczono także flagi Polski i Emiratów, a wszystkie treści promocyjne zapisano w języku arabskim. To działanie jest odpowiedzią na rosnące w ostatnich latach zainteresowanie Tatrami ze strony turystów z Bliskiego Wschodu.

Kontrowersje jednak wzbudza fakt, że biuro podróży Hejozati, oprócz wyjazdów do krajów Unii Europejskiej czy Azji, oferuje także podróże do Rosji.

Przedstawiciel Tatrzańskiej Izby Gospodarczej zwracał uwagę, że firma jednak nie reklamuje Polski, lecz własne usługi, a miejsce ekspozycji wybrała ze względu na obecność swojej grupy docelowej. Jego zdaniem, nie ma tu miejsca na politykę ani naruszenie prawa, a cała sytuacja to przykład skutecznego marketingu, który jest zgodny z przepisami i korzystny zarówno dla właściciela billboardu, jak i zagranicznej firmy.

 

Zakopane bije rekordy popularności na Bliskim Wschodzie

W 2024 roku Zakopane stało się jednym z ulubionych miejsc turystów z Bliskiego Wschodu – na ulicach miasta można było spotkać ich całe tłumy. Trend ten trwa nadal, co potwierdzają nowe billboardy w stolicy Tatr.

O ile wcześniej pojawiały się tam oferty polskich firm tłumaczone na arabski, dziś reklamują się już same przedsiębiorstwa z Emiratów

– informuje „Gazeta Krakowska”.

Na plakatach promowane są wycieczki do Tajlandii, Włoch, Rosji, a także do południowej Polski, w tym Krakowa. – To wyraźny sygnał, że firmy te kierują ofertę nie do Polaków, lecz do arabskich turystów odwiedzających Zakopane

– komentuje Karol Wagner z Tatrzańskiej Izby Gospodarczej, cytowany przez „Gazetę Krakowską”.

 

Nie tylko turyści, ale i biura podróży

W Zakopanem coraz częściej pojawiają się także arabscy touroperatorzy, którzy oferują turystom z Bliskiego Wschodu usługi związane z transportem, organizacją wycieczek i rezerwacją noclegów. – Powstają nawet swoiste spółki typu joint venture. 

Popularność Zakopanego wśród turystów z Bliskiego Wschodu niesie kolejne zmiany. Język arabski pojawia się już nie tylko na billboardach, ale również w komunikatach zakopiańskiej policji publikowanych w mediach społecznościowych. 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe