Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?

Według doniesień "Gazety Polskiej", eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154. Nie skontaktowali się też z rosyjskim producentem tupolewa, ani z zakładem, w którym go remontowano. Nie przywieźli ze sobą żadnych informacji.
 Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?
/ Youtube.com
W tygodniku czytamy, że polscy eksperci „mimo pobytu w Rosji nie skontaktowali się ani z rosyjskim producentem samolotu, ani z zakładem, w którym remontowano tupolewa. Pismo, o którym musiał wiedzieć Donald Tusk, przez pięć lat było ukrywane przez poprzednie władze”.
 
Dokument jest „notatką służbową”, którą podpisał Stanisław Żurkowski - ówczesny przewodniczącego Podkomisji Technicznej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP). Pismo zostało sporządzone w sierpniu 2010 roku.

„Gazeta Polska" podaje, że „Notatka służbowa” składa się z zestawu pytań i odpowiedzi:

W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154 brali udział w Rosji polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych. 

Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!]. 

Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154 mają polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych. 

Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów badań technicznych szczątków? 
Odpowiedź: Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym). 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z zakładem, który remontował samolot Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem silników samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci mają własne albo rosyjskie analizy ostatniego odcinka lotu? 
Odpowiedź: Tak, mają prezentację zrobioną przez nich podczas pobytu w Moskwie. 

Jakie inne informacje i materiały - niewspomniane wyżej - polscy eksperci przywieźli z Rosji? 
Odpowiedź: Nie przywieziono niczego innego.

"Gazeta Polska"

 

POLECANE
z ostatniej chwili
Jarosław Kaczyński w historycznej Sali BHP. Symboliczne spotkanie w kolebce "Solidarności"

W poniedziałek, 25 sierpnia 2025 roku, prezes Prawa i Sprawiedliwości, Jarosław Kaczyński, spotkał się z sympatykami w historycznej Sali BHP Stoczni Gdańskiej. To miejsce, nierozerwalnie związane z narodzinami "Solidarności" i walką o wolną Polskę, stało się sceną ważnego wydarzenia politycznego, podkreślającego przywiązanie do ideałów Sierpnia '80.

PKP Intercity wydał pilny komunikat z ostatniej chwili
PKP Intercity wydał pilny komunikat

W systemie e-IC2.0 występują czasowe utrudnienia w płatności za bilet za pomocą Apple Pay – informuje w poniedziałek PKP Intercity.

Byli niemieccy naziści i ich kolaboranci tworzyli Unię Europejską gorące
Byli niemieccy naziści i ich kolaboranci tworzyli Unię Europejską

Od samego początku integracja europejska nie była spontanicznym zjednoczeniem wolnych narodów, lecz celową konstrukcją ponadnarodowej machiny stworzonej przez ludzi, których przeszłość polityczna była często zakorzeniona w systemach autorytarnych.

Pułapka na prezydenta tylko u nas
Pułapka na prezydenta

Już niedługo, bo 9 września przekonamy się, czy rządzącej koalicji zależy na tym, żeby Polacy płacili mniej za energię elektryczną, czy też politycy i media wrogie prezydentowi Nawrockiemu nadal będą wykorzystywać temat cen energii do propagandowej wojny.

NSA krytykuje zwłokę premiera. Wybucha kolejny bunt z ostatniej chwili
NSA krytykuje zwłokę premiera. "Wybucha kolejny bunt"

Kolegium NSA krytykuje zwłokę premiera Donalda Tuska z kontrasygnatą aktów powołania asesorów WSA. Według NSA brak podpisu premiera narusza prawo do szybkiego rozpoznania spraw – informuje w poniedziałek "Rzeczpospolita"

Trump: Bardzo poważne konsekwencje, jeśli nie dojdzie do spotkania Zełenski–Putin z ostatniej chwili
Trump: Bardzo poważne konsekwencje, jeśli nie dojdzie do spotkania Zełenski–Putin

Prezydent USA Donald Trump ostrzegł w poniedziałek, że jeśli nie dojdzie do spotkania przywódców Rosji i Ukrainy, Władimira Putina i Wołodymyra Zełenskiego, mogą pojawić się "bardzo poważne konsekwencje".

Ukraina ostrzega Polskę: Będzie reakcja, jeśli Sejm zrówna banderowskie symbole z nazistowskimi z ostatniej chwili
Ukraina ostrzega Polskę: Będzie reakcja, jeśli Sejm zrówna banderowskie symbole z nazistowskimi

''Władze w Kijowie uprzedziły Polskę, że zareagują, jeśli Sejm zrówna czerwono-czarną symbolikę z nazistowską'' – napisał w poniedziałek dobrze poinformowany ukraiński portal Europejska Prawda, powołując się na źródło w ukraińskiej dyplomacji.

UODO wszczyna postępowanie ws. ujawnienia danych sygnalistki w Instytucie Pileckiego z ostatniej chwili
UODO wszczyna postępowanie ws. ujawnienia danych sygnalistki w Instytucie Pileckiego

Prezes UODO Mirosław Wróblewski zapowiedział podjęcie z urzędu sprawy możliwego naruszenia danych sygnalistki w Instytucie Pileckiego. To efekt publikacji Wirtualnej Polski.

Jest lista beneficjentów KPO dla kultury. Środki otrzymała m.in. Fundacja Krystyny Jandy z ostatniej chwili
Jest lista beneficjentów "KPO dla kultury". Środki otrzymała m.in. Fundacja Krystyny Jandy

Resort kultury opublikował wyniki II naboru KPO dla kultury. Po skandalu wokół KPO związanym z branżą HoReCa, internauci niemal natychmiastowo zajęli się listą przedsięwzięć z obszaru kultury objętych wsparciem z Krajowego Planu Odbudowy.

Komunikat dla mieszkańców Poznania z ostatniej chwili
Komunikat dla mieszkańców Poznania

Port Lotniczy Poznań-Ławica obsłużył w lipcu tego roku 504,7 tys. pasażerów, co oznacza wzrost o 9 proc. w porównaniu z lipcem ubiegłego roku – poinformowało w poniedziałek lotnisko.

REKLAMA

Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?

Według doniesień "Gazety Polskiej", eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154. Nie skontaktowali się też z rosyjskim producentem tupolewa, ani z zakładem, w którym go remontowano. Nie przywieźli ze sobą żadnych informacji.
 Eksperci, którzy w sierpniu 2010 r. pojechali do Rosji w ogóle nie badali wraku Tu-154?
/ Youtube.com
W tygodniku czytamy, że polscy eksperci „mimo pobytu w Rosji nie skontaktowali się ani z rosyjskim producentem samolotu, ani z zakładem, w którym remontowano tupolewa. Pismo, o którym musiał wiedzieć Donald Tusk, przez pięć lat było ukrywane przez poprzednie władze”.
 
Dokument jest „notatką służbową”, którą podpisał Stanisław Żurkowski - ówczesny przewodniczącego Podkomisji Technicznej Komisji Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego (KBWLLP). Pismo zostało sporządzone w sierpniu 2010 roku.

„Gazeta Polska" podaje, że „Notatka służbowa” składa się z zestawu pytań i odpowiedzi:

W jakich badaniach technicznych szczątków Tu-154 brali udział w Rosji polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie brali udziału w żadnych. 

Jakie sprawozdania mają polscy eksperci z badań technicznych szczątków Tu-154? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych i nie wiedzą, czy były robione [sic!]. 

Jakie nieoficjalne informacje dotyczące badań technicznych szczątków Tu-154 mają polscy eksperci? 
Odpowiedź: Nie mają żadnych. 

Jakie oficjalne i nieoficjalne informacje mają polscy eksperci na temat planów badań technicznych szczątków? 
Odpowiedź: Otrzymali od Rosjan ustną informację, że od 23 sierpnia będą robione badania techniczne radiowysokościomierzy i radiokompasów. (Czyli de facto nie uzyskano żadnej informacji, bo powyższa wiadomość jest bez żadnej wartości i - jak stwierdził w podsumowaniu dokumentu sam Żurkowski - nie jest dla komisji Millera niczym nowym). 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z zakładem, który remontował samolot Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci kontaktowali się z producentem silników samolotu Tu-154 nr 101? 
Odpowiedź: Nie. 

Czy polscy eksperci mają własne albo rosyjskie analizy ostatniego odcinka lotu? 
Odpowiedź: Tak, mają prezentację zrobioną przez nich podczas pobytu w Moskwie. 

Jakie inne informacje i materiały - niewspomniane wyżej - polscy eksperci przywieźli z Rosji? 
Odpowiedź: Nie przywieziono niczego innego.

"Gazeta Polska"


 

Polecane
Emerytury
Stażowe