Beata Szydło krytykuje propozycję KE ws. aut spalinowych: „To gospodarcza katastrofa”
Co musisz wiedzieć?
- KE chce 90 proc. redukcji emisji spalin od 2035 r., z możliwością kompensacji pozostałych 10 proc.
- Regulacje dopuszczają dalszy udział hybryd i pojazdów spalinowych w rynku.
- Beata Szydło z PiS uważa, że propozycja KE, mimo pewnego złagodzenia poprzedniego zakazu, nadal zagraża przemysłowi samochodowemu i gospodarce UE.
- Decyzja KE wymaga jeszcze zatwierdzenia przez państwa UE i Parlament Europejski.
"To zabójcze dla europejskiego przemysłu samochodowego"
„Radzę się wczytać w propozycję KE, nowe regulacje nadal są zabójcze dla europejskiego przemysłu samochodowego.
– napisała Beata Szydło na X.
Tylko całkowita rezygnacja z absurdalnych pomysłów KE może uratować sytuację. Na razie kurs Komisji jest niezmienny — ku gospodarczej katastrofie całej Unii”
– dodała europoseł.
- Komunikat dla mieszkańców woj. małopolskiego
- Komunikat Straży Granicznej. Pilne doniesienia z granicy
- ZUS wydał pilny komunikat
- Polska w pierwszej dwudziestce świata, miliony w nędzy. Druga strona gospodarczego sukcesu
- Ważny komunikat dla mieszkańców Krakowa
- Jelenia Góra w szoku po znalezieniu martwej 12-latki. Jest zatrzymanie i nowe ustalenia w sprawie
- Negocjacje pokojowe. „Berliner Zeitung”: Niemcy nie są graczem. Niemcy zapewniają lokal i kawę
Co przewiduje propozycja Komisji Europejskiej?
Komisja Europejska chce, aby od 2035 roku producenci samochodów osiągnęli cel redukcji emisji spalin o 90 proc. Pozostałe 10 proc. emisji miałoby być kompensowane poprzez stosowanie stali niskowęglowej wyprodukowanej w UE lub e-paliw i biopaliw.
Zdaniem KE, nowe regulacje mają pozwolić m.in. hybrydom typu plug-in (pojazdy łączące silnik spalinowy z elektrycznym), pojazdom z wydłużonym zasięgiem (samochody elektryczne z dodatkowym spalinowym generatorem prądu),
hybrydom miękkim (samochody spalinowe wspierane przez niewielki silnik elektryczny) oraz pojazdom z silnikami spalinowymi nadal „odgrywać rolę” na rynku po 2035 roku, obok pojazdów w pełni elektrycznych i wodorowych.
Co dalej z regulacjami?
Propozycja KE będzie musiała zostać zaakceptowana przez państwa członkowskie w ramach Rady UE oraz przez Parlament Europejski. Dopiero po uzyskaniu zgody obu instytucji regulacje mogą wejść w życie.
Przez media przetacza się informacja „Komisja Europejska rezygnuje z zakazu aut spalinowych od 2035 roku”. Radzę się wczytać w propozycję KE, nowe regulacje nadal są zabójcze dla europejskiego przemysłu samochodowego. Tylko całkowita rezygnacja z absurdalnych pomysłów KE może…
— Beata Szydło (@BeataSzydlo) December 16, 2025




