PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.


 

POLECANE
Blackout w Hiszpanii. Rząd podał przyczynę awarii dostawy prądu Wiadomości
Blackout w Hiszpanii. Rząd podał przyczynę awarii dostawy prądu

Hiszpański rząd podał we wtorek przyczynę kwietniowej awarii dostaw prądu. Minister ds. transformacji energetycznej Sara Aagesen wskazała na błędy techniczne.

Nieoficjalnie: Trump poważnie rozważa dołączenie do wojny przeciwko Iranowi z ostatniej chwili
Nieoficjalnie: Trump poważnie rozważa dołączenie do wojny przeciwko Iranowi

Prezydent USA Donald Trump poważnie rozważa włączenie USA do wojny i przeprowadzenie amerykańskiego ataku na irańskie obiekty nuklearne, przede wszystkim podziemne zakłady Fordo - podał we wtorek portal Axios, powołując się na źródła w amerykańskich władzach.

Prezydent Andrzej Duda zwołuje Radę Bezpieczeństwa Narodowego pilne
Prezydent Andrzej Duda zwołuje Radę Bezpieczeństwa Narodowego

W środę odbędzie się posiedzenie Rady Bezpieczeństwa Narodowego. Prezydent Andrzej Duda zaprosił też na spotkanie Karola Nawrockiego.

Ranking konkurencyjności gospodarek. Fatalny wynik Polski i spadek o 11 pozycji z ostatniej chwili
Ranking konkurencyjności gospodarek. Fatalny wynik Polski i spadek o 11 pozycji

Polska gospodarka odnotowała jeden z największych spadków w historii udziału w prestiżowym, szwajcarskim rankingu konkurencyjności IMD. Zajęliśmy dopiero 52. miejsce na 69 analizowanych państw, tracąc aż 11 pozycji względem ubiegłego roku. To najgorszy wynik od pięciu lat i sygnał, że polska gospodarka ma poważne problemy strukturalne.

Troje dziennikarzy „Tygodnika Solidarność” i portalu Tysol.pl z nagrodą i wyróżnieniami SDP! z ostatniej chwili
Troje dziennikarzy „Tygodnika Solidarność” i portalu Tysol.pl z nagrodą i wyróżnieniami SDP!

Dziennikarka portalu Tysol.pl oraz TV Republika Monika Rutke otrzymała nagrodę im. Stefana Żeromskiego za reportaż „Zakaz wstępu” opublikowany na portalu tysol.pl. Krzysztof Karnkowski oraz Marcin Krzeszowiec zostali wyróżnieni w konkursie SDP odpowiednio za opublikowane na łamach „Tygodnika Solidarność” teksty: „J. D. Vance. Z pasa rdzy na sam szczyt?” oraz „Stalowa agonia”. 

ABW przyjrzy się kampanii Trzaskowskiego? Jest komunikat PKW Wiadomości
ABW przyjrzy się kampanii Trzaskowskiego? Jest komunikat PKW

Rzecznik KBW Marcin Chmielnicki potwierdził, że PKW zwróciła się do ABW z prośbą o informacje ws. finansowania kampanii prezydenckiej Rafała Trzaskowskiego.

Trump zabiera głos ws. przywódcy Iranu. Na razie go nie zabijemy z ostatniej chwili
Trump zabiera głos ws. przywódcy Iranu. "Na razie go nie zabijemy"

Mamy całkowitą kontrolę nad irańską przestrzenią powietrzną - oświadczył we wtorek prezydent USA Donald Trump. Wiemy, gdzie ukrywa się polityczny i duchowy lider Iranu Ali Chamenei, ale na razie nie będziemy go zabijać - dodał.

Minister cyfryzacji zabrał głos ws. zakłóceń GPS w dronach Wiadomości
Minister cyfryzacji zabrał głos ws. zakłóceń GPS w dronach

Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski odniósł się do doniesień dotyczących zakłóceń GPS na północy kraju, o których w ostatnim czasie informowali użytkownicy dronów.

Sąd wydał wyrok w sprawie Sławomira Cenckiewicza. Decyzja Tuska uchylona z ostatniej chwili
Sąd wydał wyrok w sprawie Sławomira Cenckiewicza. Decyzja Tuska uchylona

We wtorek Sławomir Cenckiewicz poinformował, że Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję premiera Donalda Tuska oraz Jarosława Stróżyka ze Służby Kontrwywiadu Wojskowego o cofnięciu mu poświadczeń bezpieczeństwa. 

Jest decyzja prokuratury ws. Zbigniewa Ziobry i Edwarda Siarki Wiadomości
Jest decyzja prokuratury ws. Zbigniewa Ziobry i Edwarda Siarki

Jak informuje RMF FM, prokuratura podjęła decyzję, że nie będzie rozpatrywać sprawy posła Zbigniewa Ziobry i Edwarda Siarki.

REKLAMA

PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami

PGE zainwestuje w nowe rozwiązania IT, aby lepiej rozumieć potrzeby klientów i wzmocnić jakość ich obsługi.
 PGE już niedługo z nowym systemem zarządzania relacjami z klientami
/ fot. Adobe Stock

Spółka grupy PGE, PGE Systemy wyłoniła w postępowaniu przetargowym wykonawcę nowych systemów: bilingowego i CRM. Nowoczesne narzędzia informatyczne posłużą do obsługi klientów przez spółki PGE Obrót i PGE Dystrybucja.
 

Systemy bilingowe służą przede wszystkim do rozliczeń transakcji z klientami. Są często częścią systemów CRM, które wspomagają relacje z klientami.

Wdrożenie nowych systemów przez Grupę PGE, a konkretnie spółkę PGE Systemy, świadczącą usługi teleinformatyczne na rzecz pozostałych spółek z Grupy, ma pomóc koncernowi w lepszym odpowiadaniu na potrzeby klientów, dopasowaniu się do coraz szybciej zmieniających się realiów rynkowych oraz szybszym wdrażaniu nowych produktów.

Konsekwentna realizacja strategii

PGE poprzez wyłonienie w przetargu wykonawcy nowego systemu informatycznego obejmującego podsystemy bilingowe i CRM realizuje założenia przyjętej strategii. Jej filarami, obok oparcia wytarzania energii na nisko i zeroemisyjnych źródłach, są nowoczesne usługi energetyczne oraz sprawna i efektywna organizacja. System ma za zadanie znacząco poprawić i ustandaryzować pracę w dwóch spółkach Grupy PGE, w których zostanie wdrożony: PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz ustandaryzować procesy związane z obsługą klientów. System ma także wspierać procesy związane z obsługą techniczną w PGE Dystrybucja.
Wojciech Dąbrowski, prezes zarządu PGE podkreśla, że zakup i wdrożenie nowego systemu CRM i bilingowego jest jednym z zadań strategicznych w ramach transformacji cyfrowej Grupy PGE.

– Jest to największy tego typu projekt realizowany w kraju i jeden z największych w Europie. Wdrożenie systemu CRM i Billing oraz koordynacja wszystkich związanych z nim zadań i projektów obejmuje nie tylko przygotowanie i przeprowadzenie zakupu, a potem wdrożenie nowego systemu, ale także połączenie go z wieloma systemami informatycznymi, co jest niezbędne dla skutecznej realizacji procesów obsługi klientów w całej Grupie PGE

– mówi prezes Dąbrowski.

System będzie komunikował się z Centralnym Systemem Informacji Rynku Energii.
Przetarg, wygrało konsorcjum dwóch polskich spółek: A2 Customer Care sp. z o.o. i Atende SA. Konsorcjum spełniło wszystkie wymagania przetargowe i otrzymało największą ilość punktów w postępowaniu. Spółki zobowiązały się wdrożyć do końca 2025 roku dwa odrębne systemy billingowe w PGE Obrót i PGE Dystrybucja oraz nowoczesny system CRM dla PGE Obrót. Nowe rozwiązania zastąpią obecnie użytkowane.
Wdrożenie systemów przez PGE zbiega się w czasie z budową przez ustawowego operatora elektroenergetycznego systemu przesyłowego w Polsce, Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., Centralnego Systemu Informacji Rynku Energii (CSIRE). Systemy będą zintegrowane, a harmonogramy wdrożeń poszczególnych elementów zostały uzgodnione i powiązane.


Zawarta z wykonawcą umowa na wdrożenie systemu zakłada podział projektu na trzy etapy. W pierwszym nastąpi wdrożenie pilotażowe, w drugim, uruchomienie systemów w oddziałach spółek, na koniec wdrożone zostaną dodatkowe funkcjonalności. Prace nad wdrożeniem systemów przez PGE rozpoczną się jeszcze w tym roku. – Jestem dumy, że mamy możliwość pracować przy tym niezwykłym projekcie, w którym będziemy wykorzystywać doświadczenie spółek Grupy Atende, w tym ekspercką wiedzę A2CC pozyskaną m.in. w trakcie budowy i obsługi obecnie największego systemu billingowego w Polsce, zrealizowanego dla sektora gazowego. Projekt w PGE jest kluczowym projektem dla naszej Grupy: poza budową systemu CRM oraz billingu planujemy wspierać klienta w realizacji jego strategii transformacji, wspólnie unowocześniając i digitalizując polską energetykę – mówi Marcin Petrykowski, prezes zarządu Atende SA.

 

Artykuł powstał przy współpracy z PGE Polską Grupą Energetyczną S.A.



 

Polecane
Emerytury
Stażowe