Niemcy zazdroszczą polskim producentom kamperów

Co musisz wiedzieć?
- Affinity, Freedo, Masuria i Vannado to polskie marki kamperów, które zdobywają coraz większą popularność w Niemczech
- Ceny kamperów z Polski są konkurencyjne - za podobne pieniądze oferują lepsze wyposażenie niż znane zachodnie marki
- W czasie pandemii wystąpiły problemy techniczne, ale serwis i obsługa klienta były wzorowe – producent odbierał pojazdy i naprawiał je bezpośrednio
Niemcy zazdroszczą producentom polskich kamperów
W Niemczech to właśnie te polskie marki można dziś znaleźć w ofercie salonu Trans-Serv w Weilerswist. Jego właściciel Marek Kutowski postawił wyłącznie na polskich producentów. - „Jakość pojazdów jest po prostu lepsza niż te, które sprzedawałem wcześniej” - podkreśla.
Wyjaśnia, że odkąd sprzedaje kampery z Polski, rzadko trafiają do warsztatu - nie ma usterek przy odbiorze, ani problemów po pierwszych podróżach. Mniej reklamacji oznacza zadowolonych klientów - a to dla niego kluczowe.
Wysoką jakość wykonania potwierdza również Peter Fischer, dyrektor Caravan Life: - „Jakość wykonania mebli w Affinity i Freedo jest bardzo wysoka i znacznie lepsza niż w przypadku wielu innych marek”. Jego firma jest jednym z najlepiej prosperujących dealerów tych marek w Niemczech.
- Policja otoczyła restaurację w Wałbrzychu, w której zebrali się członkowie Ruchu Obrony Granic
- ZUS wydał pilny komunikat
- Prezydent odznaczył Jacka Majchrowskiego Orderem Odrodzenia Polski
- NFZ wydał pilny komunikat
- Poseł koalicji o Nowackiej: "Każdy kto łączy kropki, wie dlaczego została". Burza w sieci
- Dwuletni chłopiec znaleziony w Oknie Życia w Katowicach
- Francja wycofuje się z budowy elektrowni atomowej w Polsce
- Nie żyje legendarny muzyk
- Skandal. Europejski Bank Centralny chce usunąć polskie nazwisko Marii Skłodowskiej-Curie
Oryginalne pomysły i elastyczność
Polscy producenci to niewielkie firmy, często zarządzane przez pasjonatów, którzy osobiście kontrolują jakość. Ich siłą są oryginalne pomysły i elastyczność. - „Polscy producenci kamperów wnieśli do branży caravaningowej wspaniałe pomysły, powiew świeżości i nowe plany pięter, podczas gdy duże korporacje wciąż budują to samo” - mówi Kutowski.
Przykładem innowacyjności może być Affinity z tylną łazienką i kuchnią w kształcie litery L, a także Globe-Traveller, który wprowadził podwójną podłogę i wysoką zabudowę. Freedo z kolei ma nieoczywisty wygląd zewnętrzny i dużą funkcjonalność, a Masuria charakteryzuje się eleganckim i klasycznym układem.
Nie obyło się jednak bez trudności. W czasie pandemii pojawiły się problemy z jakością kleju i pękającymi dachami. - „Klienci przesyłali nam wtedy zdjęcia, a my je przekazaliśmy. Następnie Affinity odbierało pojazdy i naprawiało uszkodzenia” - mówi Fischer. - „To doskonała obsługa, która nie jest już powszechna w branży”.
Kupujący polskie kampery to często doświadczeni użytkownicy, którzy wiedzą, czego chcą.
- „Ta mała, butikowa fabryka z Polski kładzie duży nacisk na jakość i buduje pojazdy z naturalnych materiałów, ale jednocześnie chce spełniać jak najwięcej życzeń klientów”
- mówi o Vannado Kutowski.