Polskie porty w tym roku ze spadkami. Powodem brak inwestycji

Po 10-proc. wzroście przeładunków w 2023 r. największe krajowe obiekty – Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście – w trzech pierwszych kwartałach 2024 r. zanotowały spadki.
Port Gdynia
Port Gdynia / CC BY-SA 3.0 joymaster wikimedia

W 2023 r. polskie porty przeładowały 145,7 mln ton towarów, co stanowiło wzrost o 10 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jednak w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. w trzech największych portach w Polsce – Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu – zanotowano spadki w przeładunkach. Największy spadek wystąpił w portach Szczecin i Świnoujście, gdzie wolumen przeładunków zmniejszył się o 11,4 proc. W Gdańsku i Gdyni spadki wyniosły odpowiednio 4,6 proc. i 7 proc.

Polskie porty w tym roku zanotowały spadki

Eksperci wskazują, że Polska musi inwestować w rozwój infrastruktury, przede wszystkim kolejowej, jeśli nasze porty mają być atrakcyjnymi hubami. A pod względem inwestycji w szybkim tempie uciekają nam chociażby porty nad Adriatykiem.
 

Problem skomentował na platformie X poseł PiS Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej:

Po pierwszym roku rządów Tuska polskie porty zaliczyły znaczące straty. Osiem lat trwał ciągły wzrost przeładunków, a tym samym w 2023 roku budżet państwa z tego tytułu otrzymał 56 mld zł. Jak mówił m. Szymon Hołownia: „trzeba przekłuć ten nadmuchiwany balon”. Z tej dziury Tuska zaczął wylewać się najdroższy w Europie prąd, niebotycznie drogi gaz, wzrost cen żywności, podwyżki cen wody, załamanie finansowania służby zdrowia oraz zahamowanie inwestycji w Polsce. Obraz nędzy i rozpaczy i to tylko w przeciągu jednego roku. Jak to inaczej nazwać jak nie PATOWŁADZA!!!

 

 


 

POLECANE
Karol Nawrocki postawił na swoim. Wołodymyr Zełenski przyjedzie do Polski z ostatniej chwili
Karol Nawrocki postawił na swoim. Wołodymyr Zełenski przyjedzie do Polski

Prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski przekazał, że planuje wizytę w Polsce 19 grudnia.

Politico: Europa powinna posłuchać Trumpa polityka
Politico: Europa powinna posłuchać Trumpa

Autor publikacji „Politico” Mathias Döpfner przekonuje, że Europa reaguje na krytykę ze strony Stanów Zjednoczonych w sposób emocjonalny i defensywny, zamiast potraktować ją jako impuls do głębokich reform. Jego zdaniem to nie Ameryka oddala się od Europy, lecz sama Europa od rzeczywistości.

Niemieccy rolnicy protestują przeciwko umowie z Mercosur z ostatniej chwili
Niemieccy rolnicy protestują przeciwko umowie z Mercosur

Rolnicy w Niemczech zapowiadają ogólnokrajowe protesty po akceptacji umowy UE-Mercosur.

Protesty rolników w Kosztowie i pod Kołobrzegiem pilne
Protesty rolników w Kosztowie i pod Kołobrzegiem

Protesty rolników w różnych regionach Polski pokazują narastającą skalę kryzysu. Rolnicy sprzeciwiają się niekontrolowanemu importowi, braku opłacalności produkcji i rosnącej biurokracji, ostrzegając przed upadkiem polskich gospodarstw.

Zapytano o skuteczność Tuska. Polacy podzieleni z ostatniej chwili
Zapytano o skuteczność Tuska. Polacy podzieleni

Polacy są niemal równo podzieleni w ocenie skuteczności Donalda Tuska – wynika z badania pracowni IBRiS na zlecenie Radia ZET.

Ambasador Niemiec w Polsce: Reparacje nie są tematem rozmów z Polską polityka
Ambasador Niemiec w Polsce: Reparacje nie są tematem rozmów z Polską

Ambasador Niemiec w Warszawie ponownie odniósł się do kwestii reparacji wojennych. Wprost podkreślił, że Berlin nie prowadzi rozmów na ten temat, mimo uznania odpowiedzialności za zbrodnie II wojny światowej.

Strzelanina na plaży w Sydney. Wielu zabitych, trwa akcja służb z ostatniej chwili
Strzelanina na plaży w Sydney. Wielu zabitych, trwa akcja służb

Popularna plaża Bondi w Sydney zamieniła się w miejsce tragedii. Australijska policja potwierdziła strzelaninę, w której jest wielu rannych i ofiary śmiertelne. Dwóch napastników zostało zneutralizowanych, a akcja służb wciąż trwa.

IMGW wydał komunikat. Oto, co nas czeka z ostatniej chwili
IMGW wydał komunikat. Oto, co nas czeka

Spadek ciśnienia w Warszawie, dużo chmur, miejscami mżawka oraz lokalnie opady marznące na południu i w górach. Temperatura przeważnie 3–7 st.C, wiatr chwilami porywisty – to prognoza IMGW na niedzielę i poniedziałek.

Planowali zamach na jarmark bożonarodzeniowy. Służby zatrzymały pięciu imigrantów pilne
Planowali zamach na jarmark bożonarodzeniowy. Służby zatrzymały pięciu imigrantów

Prokuratura w Monachium nie wyklucza, że grupa zatrzymanych cudzoziemców mogła przygotowywać atak o podłożu islamistycznym. Według ustaleń śledczych celem mogło być 20-tysięczne Dingolfing, a narzędziem ataku samochód.

Wypadek autokaru w Rzeszowie. Nowe informacje z ostatniej chwili
Wypadek autokaru w Rzeszowie. Nowe informacje

W niedzielę rano autokar wjechał z impetem na rondo Jacka Kuronia w Rzeszowie i wylądował na pasie zieleni. Są ranni – informuje RMF FM

REKLAMA

Polskie porty w tym roku ze spadkami. Powodem brak inwestycji

Po 10-proc. wzroście przeładunków w 2023 r. największe krajowe obiekty – Gdańsk, Gdynia i Szczecin-Świnoujście – w trzech pierwszych kwartałach 2024 r. zanotowały spadki.
Port Gdynia
Port Gdynia / CC BY-SA 3.0 joymaster wikimedia

W 2023 r. polskie porty przeładowały 145,7 mln ton towarów, co stanowiło wzrost o 10 proc. w porównaniu do poprzedniego roku. Jednak w pierwszych trzech kwartałach 2024 r. w trzech największych portach w Polsce – Gdańsku, Gdyni i Szczecinie-Świnoujściu – zanotowano spadki w przeładunkach. Największy spadek wystąpił w portach Szczecin i Świnoujście, gdzie wolumen przeładunków zmniejszył się o 11,4 proc. W Gdańsku i Gdyni spadki wyniosły odpowiednio 4,6 proc. i 7 proc.

Polskie porty w tym roku zanotowały spadki

Eksperci wskazują, że Polska musi inwestować w rozwój infrastruktury, przede wszystkim kolejowej, jeśli nasze porty mają być atrakcyjnymi hubami. A pod względem inwestycji w szybkim tempie uciekają nam chociażby porty nad Adriatykiem.
 

Problem skomentował na platformie X poseł PiS Marek Gróbarczyk, były minister gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej:

Po pierwszym roku rządów Tuska polskie porty zaliczyły znaczące straty. Osiem lat trwał ciągły wzrost przeładunków, a tym samym w 2023 roku budżet państwa z tego tytułu otrzymał 56 mld zł. Jak mówił m. Szymon Hołownia: „trzeba przekłuć ten nadmuchiwany balon”. Z tej dziury Tuska zaczął wylewać się najdroższy w Europie prąd, niebotycznie drogi gaz, wzrost cen żywności, podwyżki cen wody, załamanie finansowania służby zdrowia oraz zahamowanie inwestycji w Polsce. Obraz nędzy i rozpaczy i to tylko w przeciągu jednego roku. Jak to inaczej nazwać jak nie PATOWŁADZA!!!

 

 



 

Polecane