Nieznany fanpage zalał sieć reklamami Trzaskowskiego. Dokąd prowadzą ślady?

Jak ustaliła TV Republika, Fundacja Liberté, wspierana przez George’a Sorosa, jednego dnia wypuściła na Facebooku ponad 130 reklam, za które zapłaciła ponad 120 tysięcy zł.
Rafał Trzaskowski Nieznany fanpage zalał sieć reklamami Trzaskowskiego. Dokąd prowadzą ślady?
Rafał Trzaskowski / PAP/Paweł Supernak

TV Republika poinformowała, że internet został zalany przez nieznany do tej pory fanpage ''Wybierzmy Przyszłość'' reklamami Trzaskowskiego. 

 

Nieznany fanpage zalał sieć reklamami Trzaskowskiego. Dokąd prowadzą ślady?

Jak ustalili dziennikarze, odpowiedzialna za akcję ma być Fundacja Liberté wspierana przez George’a Sorosa. Fanpage wypuścił 137 sponsorowanych ogłoszeń, na które przeznaczył w jeden dzień aż 120 665 złotych, co było dziesięciokrotnością tego, co sztab Rafała Trzaskowskiego wydał na reklamy na Facebooku tej samej doby.

Według ekspertów koszt całej inicjatywy to ponad 120 tysięcy złotych. Ekspert ds. komunikacji Piotr Okulski wskazał, że są to wydatki dziesięć razy większe niż te, które poniósł tego dnia oficjalny komitet kandydata KO.

 

Komentarze ekspertów

23 maja – wydatki 10 razy większe niż sztab Rafała Trzaskowskiego! 120 tysięcy złotych wydane W JEDEN DZIEŃ w Meta Ads. Rekordowa skala finansowania kampanii „profrekwencyjnej” Fundacji Liberte. Ja ich niedoszacowałem, niebywałe

– napisał w mediach społecznościowych Piotr Okulski, ekspert ds. komunikacji strategicznej.

Według Mateusza Magdziarza, eksperta od komunikacji, to już nie pierwszy raz, kiedy fundacja ta ingeruje w polskie wybory poza oficjalnymi kosztami kampanii.

Ta sama fundacja w 90 dni przed wyborami parlamentarnymi w 2023 roku wydała na reklamy 574 316 zł

– czytamy w jego komentarzu do wpisu Piotra Okulskiego na platformie X.

Ingerencja w wybory i Akcja Demokracja

Od 10 kwietnia 2025 r. dwie nieznane wcześniej strony na Facebooku – "Wiesz Jak Nie Jest" i "Stół Dorosłych" – zainwestowały około 420 tys. zł, z czego ponad 230 tys. zł w ostatnim tygodniu, na reklamy wspierające Rafała Trzaskowskiego i krytykujące Karola Nawrockiego oraz Sławomira Mentzena. To więcej, niż wydał jakikolwiek oficjalny komitet wyborczy.

W środę osoby biorące udział w reklamach rozpoznał i opisał publicysta Wojciech Mucha. W śledztwie opublikowanym na kanale Rynek Krowoderski pokazał, jak wyglądają działania prowadzone obok oficjalnej kampanii wyborczej – przez fanpage’e-widma, z fałszywymi danymi kontaktowymi, ogromnym budżetem na reklamy i "aktorami" udającymi przechodniów.

W ciągu ostatnich tygodni pojawił się zalew politycznych spotów Facebooku. Agresywnych, często wręcz hejterskich. I kogo one atakują? Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena. A kto wychodzi z tego cały na biało? Rafał Trzaskowski. Co ważne, to nie są oficjalne materiały sztabu kandydata Rafała. To jest równolegle prowadzona, w szarej strefie, agitacja

– zwrócił uwagę Mucha.

Konferencja prasowa polityków PiS

W ubiegły piątek politycy PiS postanowili zorganizować konferencję prasową o nazwie "Nielegalne finansowanie kampanii Trzaskowskiego", podczas której podkreślili, że "dziś o tej porze powinniśmy już mieć informację, że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego weszła do siedziby Akcji Demokracja, zabezpieczyła materiały, zabezpieczyła logowania".

Chcemy mówić o, myślę, że największym po 1989 roku skandalu związanym z próbami ingerencji w wybory, skandalu związanym z nielegalnym finansowaniem kampanii wyborczej, kampanii wspierającej w bardzo jasny sposób tylko jednego kandydata. (…) Rafała Trzaskowskiego

– zaznaczył poseł Radosław Fogiel.

Polityk podkreślił, że dziennikarze informowali, że "mamy do czynienia z wydawaniem setek tysięcy złotych poza kontrolą na reklamy w mediach społecznościowych, reklamy atakujące Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena i promujące, wychwalające pod niebiosa Rafała Trzaskowskiego".

Wszystko to poza reżimem Kodeksu wyborczego, który jasno stwierdza, że agitację mogą prowadzić wyłącznie komitety wyborcze. (…) Materiał Wirtualnej Polski jasno powiązał z tymi wydarzeniami pracowników i szefa Akcji Demokracja, pana Jakuba Kocjan. (…) Dzisiaj spotykamy się o 9. O tej porze powinniśmy już mieć informację, że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego weszła do siedziby Akcji Demokracja, zabezpieczyła materiały, zabezpieczyła logowania. Zamiast tego mamy bezczynność instytucji państwowych

– oświadczył.

 

 

 


 

POLECANE
Legendarna atrakcja Paryża znów dostępna. Bilety wykupiono błyskawicznie Wiadomości
Legendarna atrakcja Paryża znów dostępna. Bilety wykupiono błyskawicznie

Po latach zamknięcia spowodowanego tragicznym pożarem w 2019 roku, wieże katedry Notre-Dame w Paryżu znów stanęły otworem dla turystów. Ale uwaga – wejściówki znikają w błyskawicznym tempie, a sama wspinaczka to prawdziwy sprawdzian sił.

Tragiczny wypadek w USA. Dwóch polskich żołnierzy Wojsk Specjalnych nie żyje z ostatniej chwili
Tragiczny wypadek w USA. Dwóch polskich żołnierzy Wojsk Specjalnych nie żyje

Podczas nocnego szkolenia spadochronowego w Stanach Zjednoczonych zginęło dwóch polskich żołnierzy Wojsk Specjalnych. Przyczyny tragedii bada specjalna komisja.

Trump reaguje na rosyjską prowokację w Estonii. To oznacza poważne problemy Wiadomości
Trump reaguje na rosyjską prowokację w Estonii. "To oznacza poważne problemy"

Rosyjskie myśliwce naruszyły przestrzeń powietrzną Estonii, a sprawa wywołała burzę na arenie międzynarodowej. Prezydent USA Donald Trump nie ukrywa niepokoju: – To może spowodować poważne problemy – powiedział dziennikarzom w Białym Domu.

Agencja ratingowa Moody's po agencji Fitch obniżyła perspektywę Polski na negatywną pilne
Agencja ratingowa Moody's po agencji Fitch obniżyła perspektywę Polski na negatywną

Najnowsza decyzja jednej z najpotężniejszych agencji ratingowych na świecie to zimny prysznic dla rządu. Moody’s utrzymała co prawda rating Polski na poziomie A2, ale obniżyła jego perspektywę ze stabilnej na negatywną. To fatalna informacja – oznacza bowiem, że w przyszłości pożyczanie pieniędzy będzie nas kosztować jeszcze więcej.

85 lat temu Witold Pilecki pozwolił się Niemcom aresztować żeby trafić do Auschwitz gorące
85 lat temu Witold Pilecki pozwolił się Niemcom aresztować żeby trafić do Auschwitz

19 września 1940 r. Witold Pilecki, jako współzałożyciel i konspirator Tajnej Armii Polskiej, pozwolił się Niemcom aresztować, aby trafić do KL Auschwitz. Stało się to w mieszkaniu jego kuzynki – Eleonory Ostrowskiej, na warszawskim Żoliborzu przy alei Wojska Polskiego 40 m. 7 (dziś na budynku jest tablica, a nieopodal pomnik Pileckiego).

Nie żyje szef sztabu jednostki dronów z Mirosławca. Jest komunikat MON z ostatniej chwili
Nie żyje szef sztabu jednostki dronów z Mirosławca. Jest komunikat MON

We środę 12. Baza Bezzałogowych Statków Powietrznych w Mirosławcu poinformowała o śmierci podpułkownika Konrada Banasia. Teraz Ministerstwo Obrony Narodowej wydało komunikat.

Ważny komunikat dla klientów PKO BP z ostatniej chwili
Ważny komunikat dla klientów PKO BP

PKO BP zapowiedział przerwę techniczną w niedzielę 21 września. Czasowo niedostępne będą bankowość internetowa i mobilna, natomiast karty płatnicze oraz bankomaty będą działały bez zmian.

Zełenski zabrał głos po naruszeniu przestrzeni powietrznej Estonii z ostatniej chwili
Zełenski zabrał głos po naruszeniu przestrzeni powietrznej Estonii

To nie wypadki, to systematyczna rosyjska kampania wymierzona w Europę, NATO i Zachód - napisał na X prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski, odnosząc się do trzech rosyjskich myśliwców, które w piątek wtargnęły w przestrzeń powietrzną Estonii.

Kabaret Hrabi wydał komunikat. Grupa ogłosiła plany na najbliższe miesiące Wiadomości
Kabaret Hrabi wydał komunikat. Grupa ogłosiła plany na najbliższe miesiące

Po śmierci Joanny Kołaczkowskiej, która przez długi czas zmagała się z nowotworem mózgu, fani kabaretu Hrabi zastanawiali się nad przyszłością grupy. Teraz zespół poinformował o swoich planach: jeszcze tej jesieni artyści wystąpią razem na scenie, a w 2026 roku przygotowany zostanie nowy program. Na facebooku grupy pojawił się oficjalny komunikat.

Tȟašúŋke Witkó: Niemieccy zbawcy tylko u nas
Tȟašúŋke Witkó: Niemieccy "zbawcy"

Zgodnie ze starą zasadą głoszącą, że „sukces ma wielu ojców, a porażka jest sierotą”, czołowi politycy z Berlina pobiegli do wszystkich możliwych tytułów prasowych, stacji telewizyjnych i rozgłośni radiowych, aby obwieścić całemu światu, iż to właśnie Niemcy ratują dziś Europę przed agresją Moskwy!

REKLAMA

Nieznany fanpage zalał sieć reklamami Trzaskowskiego. Dokąd prowadzą ślady?

Jak ustaliła TV Republika, Fundacja Liberté, wspierana przez George’a Sorosa, jednego dnia wypuściła na Facebooku ponad 130 reklam, za które zapłaciła ponad 120 tysięcy zł.
Rafał Trzaskowski Nieznany fanpage zalał sieć reklamami Trzaskowskiego. Dokąd prowadzą ślady?
Rafał Trzaskowski / PAP/Paweł Supernak

TV Republika poinformowała, że internet został zalany przez nieznany do tej pory fanpage ''Wybierzmy Przyszłość'' reklamami Trzaskowskiego. 

 

Nieznany fanpage zalał sieć reklamami Trzaskowskiego. Dokąd prowadzą ślady?

Jak ustalili dziennikarze, odpowiedzialna za akcję ma być Fundacja Liberté wspierana przez George’a Sorosa. Fanpage wypuścił 137 sponsorowanych ogłoszeń, na które przeznaczył w jeden dzień aż 120 665 złotych, co było dziesięciokrotnością tego, co sztab Rafała Trzaskowskiego wydał na reklamy na Facebooku tej samej doby.

Według ekspertów koszt całej inicjatywy to ponad 120 tysięcy złotych. Ekspert ds. komunikacji Piotr Okulski wskazał, że są to wydatki dziesięć razy większe niż te, które poniósł tego dnia oficjalny komitet kandydata KO.

 

Komentarze ekspertów

23 maja – wydatki 10 razy większe niż sztab Rafała Trzaskowskiego! 120 tysięcy złotych wydane W JEDEN DZIEŃ w Meta Ads. Rekordowa skala finansowania kampanii „profrekwencyjnej” Fundacji Liberte. Ja ich niedoszacowałem, niebywałe

– napisał w mediach społecznościowych Piotr Okulski, ekspert ds. komunikacji strategicznej.

Według Mateusza Magdziarza, eksperta od komunikacji, to już nie pierwszy raz, kiedy fundacja ta ingeruje w polskie wybory poza oficjalnymi kosztami kampanii.

Ta sama fundacja w 90 dni przed wyborami parlamentarnymi w 2023 roku wydała na reklamy 574 316 zł

– czytamy w jego komentarzu do wpisu Piotra Okulskiego na platformie X.

Ingerencja w wybory i Akcja Demokracja

Od 10 kwietnia 2025 r. dwie nieznane wcześniej strony na Facebooku – "Wiesz Jak Nie Jest" i "Stół Dorosłych" – zainwestowały około 420 tys. zł, z czego ponad 230 tys. zł w ostatnim tygodniu, na reklamy wspierające Rafała Trzaskowskiego i krytykujące Karola Nawrockiego oraz Sławomira Mentzena. To więcej, niż wydał jakikolwiek oficjalny komitet wyborczy.

W środę osoby biorące udział w reklamach rozpoznał i opisał publicysta Wojciech Mucha. W śledztwie opublikowanym na kanale Rynek Krowoderski pokazał, jak wyglądają działania prowadzone obok oficjalnej kampanii wyborczej – przez fanpage’e-widma, z fałszywymi danymi kontaktowymi, ogromnym budżetem na reklamy i "aktorami" udającymi przechodniów.

W ciągu ostatnich tygodni pojawił się zalew politycznych spotów Facebooku. Agresywnych, często wręcz hejterskich. I kogo one atakują? Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena. A kto wychodzi z tego cały na biało? Rafał Trzaskowski. Co ważne, to nie są oficjalne materiały sztabu kandydata Rafała. To jest równolegle prowadzona, w szarej strefie, agitacja

– zwrócił uwagę Mucha.

Konferencja prasowa polityków PiS

W ubiegły piątek politycy PiS postanowili zorganizować konferencję prasową o nazwie "Nielegalne finansowanie kampanii Trzaskowskiego", podczas której podkreślili, że "dziś o tej porze powinniśmy już mieć informację, że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego weszła do siedziby Akcji Demokracja, zabezpieczyła materiały, zabezpieczyła logowania".

Chcemy mówić o, myślę, że największym po 1989 roku skandalu związanym z próbami ingerencji w wybory, skandalu związanym z nielegalnym finansowaniem kampanii wyborczej, kampanii wspierającej w bardzo jasny sposób tylko jednego kandydata. (…) Rafała Trzaskowskiego

– zaznaczył poseł Radosław Fogiel.

Polityk podkreślił, że dziennikarze informowali, że "mamy do czynienia z wydawaniem setek tysięcy złotych poza kontrolą na reklamy w mediach społecznościowych, reklamy atakujące Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena i promujące, wychwalające pod niebiosa Rafała Trzaskowskiego".

Wszystko to poza reżimem Kodeksu wyborczego, który jasno stwierdza, że agitację mogą prowadzić wyłącznie komitety wyborcze. (…) Materiał Wirtualnej Polski jasno powiązał z tymi wydarzeniami pracowników i szefa Akcji Demokracja, pana Jakuba Kocjan. (…) Dzisiaj spotykamy się o 9. O tej porze powinniśmy już mieć informację, że Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego weszła do siedziby Akcji Demokracja, zabezpieczyła materiały, zabezpieczyła logowania. Zamiast tego mamy bezczynność instytucji państwowych

– oświadczył.

 

 

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe