Znana influencerka złożyła petycję w Sejmie. Domagało się tego 48 tys. ludzi

Do Ministerstwa Zdrowia oraz Komisji ds. Petycji w Sejmie wpłynęła właśnie kolejna petycja w sprawie zakazu reklamy piwa, złożona przez Olgę Legosz, influencerkę i aktywistkę społeczną.
Zakaz. Grafika poglądowa Znana influencerka złożyła petycję w Sejmie. Domagało się tego 48 tys. ludzi
Zakaz. Grafika poglądowa / pixabay.com

Zebrano 48 tysięcy podpisów

Pod dokumentem podpisało się blisko 48 tysięcy osób, domagając się ograniczenia promocji piwa w przestrzeni publicznej. W petycji zwrócono uwagę na fakt, że piwo w Polsce często nie jest postrzegane jako alkohol – sieci handlowe umieszczają je w sekcjach spożywczych, a reklamy przedstawiają je jako nieszkodliwy element codziennego życia. Legosz podkreśla, że takie podejście prowadzi do bagatelizowania problemu uzależnień.

Czekam na druk petycji, pod którą zebrałam 48 tysięcy podpisów dzięki Wam

– czytamy wpis influencerki, która nie kryła radości.

Alkohol powoduje ogromne koszty społeczne i przez jego skutki efektywność zarówno policji, jak i ochrony zdrowia jest znacznie niższa, a wszyscy za to płacimy

– dodaje na Instagramie.

Bagatelizowany problem

W Polsce alkohol ma wiele twarzy, ale to piwo cieszy się statusem „niewinnego” napoju, który towarzyszy spotkaniom towarzyskim, imprezom sportowym i codziennemu relaksowi. W świadomości społecznej często funkcjonuje jako coś łagodnego i nieszkodliwego. To przekonanie ukształtowała kultura masowa i wszechobecne reklamy, które pokazują piwo jako element zabawy i integracji. A jednak to właśnie ono jest najczęściej wybieranym alkoholem w Polsce, który stanowi początek drogi do uzależnienia dla wielu osób.

Olga Legosz, aktywistka społeczna i współzałożycielka Fundacji SPS, zwróciła uwagę na ten problem w trakcie codziennych spacerów po Warszawie. Wszędzie obecne butelki po piwie stały się dla niej symbolem ukrytego problemu – normalizacji jego spożycia.

Społecznie jesteśmy karmieni przekonaniem, że piwo to niewinny napój, a tymczasem alkoholizm może zaczynać się właśnie od niego

– podkreśla.

W efekcie powstała kampania „Piwo to też alkohol”, której celem jest uświadomienie społeczeństwu, że piwo może być równie szkodliwe jak każdy inny alkohol.

Pacjenci na oddziałach ratunkowych często zaprzeczają, że pili alkohol, twierdząc, że wypili tylko piwo. To pokazuje, jak bardzo zakorzenione jest błędne przekonanie, że piwo nie jest alkoholem

– mówi Legosz.

Jednym z głównych postulatów kampanii jest zakaz reklamy piwa oraz podniesienie akcyzy na ten trunek. Obecnie przepisy pozwalają na szeroką promocję piwa w przestrzeni publicznej – na stadionach, w mediach czy w pobliżu szkół. To sprawia, że kolejne pokolenia dorastają w przekonaniu, że piwo jest czymś zupełnie innym niż wódka czy whisky, choć w rzeczywistości mechanizm uzależnienia jest ten sam.

 


 

POLECANE
Skromny polski geniusz, o którym Morgan Freeman powiedział, że jest drugim Kopernikiem gorące
Skromny polski geniusz, o którym Morgan Freeman powiedział, że jest drugim Kopernikiem

Prof. Nikodem Popławski to geniusz, choć słowo to należy używać zawsze z wielką pokorą. Jego koncepcja o tym, że czarne dziury tworzą nowe wszechświaty, została uznana przez "National Geographic" i czasopismo "Science" za jedną z dziesięciu najważniejszych w roku.

Groźny atak nożownika w Berlinie. Obława policji Wiadomości
Groźny atak nożownika w Berlinie. Obława policji

Media obiegła informacja o groźnym incydencie w Berlinie. Poszkodowany został mężczyzna. 

IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka w najbliższym czasie Wiadomości
IMGW wydał komunikat. Oto co nas czeka w najbliższym czasie

IMGW wydał nowy komunikat. Mieszkańcy kilku województw powinni mieć się na baczności.

Tȟašúŋke Witkó: Platyna za broń tylko u nas
Tȟašúŋke Witkó: Platyna za broń

Dokładnie trzy dekady, w roku Pańskim 1995, Organizacja Narodów Zjednoczonych – która wówczas coś jeszcze mogła i cokolwiek znaczyła – opracowała program „Ropa za żywność”. Było to przedsięwzięcie utworzone w celu złagodzenia skutków sankcji gospodarczych, nałożonych na Republikę Iraku po inwazji wojsk Saddama Husajna na sąsiedni Kuwejt, rozpoczętej 2 sierpnia 1990 roku, o godzinie 4.00. Świat potrzebował „czarnego złota”, a Bagdad żywności, więc narzucenie takiego rozwiązania dyktatorowi z Tikritu nie było większym problemem.

Polak zachwycił Willa Smitha. To nagranie chwyta za serce Wiadomości
Polak zachwycił Willa Smitha. To nagranie chwyta za serce

Marcin Patrzałek, polski wirtuoz gitary, ponownie udowodnił, że jego talent nie zna granic. Tym razem zachwycił samego Willa Smitha. Hollywoodzki aktor był tak pod wrażeniem jego gry, że nie tylko nagrał z nim wspólną piosenkę, ale też podzielił się ich spotkaniem na swoim Instagramie.

Ograniczenie prawa do azylu. Sejm zdecydował pilne
Ograniczenie prawa do azylu. Sejm zdecydował

Możliwość wprowadzenia czasowego, terytorialnego ograniczenia przyjmowania wniosków o ochronę międzynarodową zakłada ustawa, którą w piątek uchwalił Sejm. Zgodnie z regulacją jednorazowo okres obowiązywania ograniczenia nie będzie mógł przekroczyć 60 dni.

Włamanie do kantoru w Warszawie. Tak sprawcy dostali się do środka Wiadomości
Włamanie do kantoru w Warszawie. Tak sprawcy dostali się do środka

W Warszawie doszło do niecodziennego włamania do kantoru. Sprawcy, zamiast forsować drzwi czy okna, zdecydowali się na bardziej nietypowy sposób – przedostali się do środka przez dziurę wykutą w podłodze. Ich łupem padło blisko 100 tysięcy złotych. Policja prowadzi intensywne poszukiwania.

Jest decyzja Konfederacji ws. posła Ryszarda Wilka polityka
Jest decyzja Konfederacji ws. posła Ryszarda Wilka

Konfederacja zawiesiła na czas nieokreślony posła Ryszarda Wilka - dowiedziała się PAP ze źródeł zbliżonych do partii. Chodzi o czwartkowy incydent, kiedy to Wilk, nietrzeźwy, pojawił się na sali plenarnej Sejmu.

Nerwowo w TVN. Nowy partner Warner Bros Discovery gorące
Nerwowo w TVN. Nowy partner Warner Bros Discovery

Od tygodni media spekulują na temat sprzedaży TVN przez Warner Bros. Discovery. Jednym z przedmiotów spekulacji jest sytuacja wewnętrzna amerykańskiego koncernu. Wczoraj media obiegła sensacyjna informacja nt. jednego z oferentów zakupu TVN, dziś pojawiają się informacje nt. ruchów biznesowych Warner Bros. Discovery.

Czas na wyciągnięcie wniosków. Świątek zwróciła się do fanów Wiadomości
"Czas na wyciągnięcie wniosków". Świątek zwróciła się do fanów

Iga Świątek zakończyła rywalizację w turniejach WTA 1000 w Dosze i Dubaju. Choć nie udało jej się sięgnąć po tytuł, zaprezentowała kilka solidnych występów. Po ostatnich spotkaniach Polka postanowiła zabrać głos w mediach społecznościowych i podzielić się swoimi przemyśleniami.

REKLAMA

Znana influencerka złożyła petycję w Sejmie. Domagało się tego 48 tys. ludzi

Do Ministerstwa Zdrowia oraz Komisji ds. Petycji w Sejmie wpłynęła właśnie kolejna petycja w sprawie zakazu reklamy piwa, złożona przez Olgę Legosz, influencerkę i aktywistkę społeczną.
Zakaz. Grafika poglądowa Znana influencerka złożyła petycję w Sejmie. Domagało się tego 48 tys. ludzi
Zakaz. Grafika poglądowa / pixabay.com

Zebrano 48 tysięcy podpisów

Pod dokumentem podpisało się blisko 48 tysięcy osób, domagając się ograniczenia promocji piwa w przestrzeni publicznej. W petycji zwrócono uwagę na fakt, że piwo w Polsce często nie jest postrzegane jako alkohol – sieci handlowe umieszczają je w sekcjach spożywczych, a reklamy przedstawiają je jako nieszkodliwy element codziennego życia. Legosz podkreśla, że takie podejście prowadzi do bagatelizowania problemu uzależnień.

Czekam na druk petycji, pod którą zebrałam 48 tysięcy podpisów dzięki Wam

– czytamy wpis influencerki, która nie kryła radości.

Alkohol powoduje ogromne koszty społeczne i przez jego skutki efektywność zarówno policji, jak i ochrony zdrowia jest znacznie niższa, a wszyscy za to płacimy

– dodaje na Instagramie.

Bagatelizowany problem

W Polsce alkohol ma wiele twarzy, ale to piwo cieszy się statusem „niewinnego” napoju, który towarzyszy spotkaniom towarzyskim, imprezom sportowym i codziennemu relaksowi. W świadomości społecznej często funkcjonuje jako coś łagodnego i nieszkodliwego. To przekonanie ukształtowała kultura masowa i wszechobecne reklamy, które pokazują piwo jako element zabawy i integracji. A jednak to właśnie ono jest najczęściej wybieranym alkoholem w Polsce, który stanowi początek drogi do uzależnienia dla wielu osób.

Olga Legosz, aktywistka społeczna i współzałożycielka Fundacji SPS, zwróciła uwagę na ten problem w trakcie codziennych spacerów po Warszawie. Wszędzie obecne butelki po piwie stały się dla niej symbolem ukrytego problemu – normalizacji jego spożycia.

Społecznie jesteśmy karmieni przekonaniem, że piwo to niewinny napój, a tymczasem alkoholizm może zaczynać się właśnie od niego

– podkreśla.

W efekcie powstała kampania „Piwo to też alkohol”, której celem jest uświadomienie społeczeństwu, że piwo może być równie szkodliwe jak każdy inny alkohol.

Pacjenci na oddziałach ratunkowych często zaprzeczają, że pili alkohol, twierdząc, że wypili tylko piwo. To pokazuje, jak bardzo zakorzenione jest błędne przekonanie, że piwo nie jest alkoholem

– mówi Legosz.

Jednym z głównych postulatów kampanii jest zakaz reklamy piwa oraz podniesienie akcyzy na ten trunek. Obecnie przepisy pozwalają na szeroką promocję piwa w przestrzeni publicznej – na stadionach, w mediach czy w pobliżu szkół. To sprawia, że kolejne pokolenia dorastają w przekonaniu, że piwo jest czymś zupełnie innym niż wódka czy whisky, choć w rzeczywistości mechanizm uzależnienia jest ten sam.

 



 

Polecane
Emerytury
Stażowe